1. Зірки підтримали ініціативу проти куріння «Ти – квітка! Бережи себе!»

    Зірки підтримали ініціативу проти куріння «Ти  – квітка! Бережи себе!»

    8 березня, у свято жінок, відомі українці, серед яких співаки Василь Бондарчук, Павло Зібров, Вадим Красноокий, танцюрист Олександр Лещенко, а також активісти Коаліції громадських організацій  «За вільну від тютюнового диму Україну» провели акцію «Ти  – квітка! Бережи себе!».

    Про це “ГУЧНІ ІМЕНА” повідомила прес-служба Коаліції громадських організацій  «За вільну від тютюнового диму Україну».

    Зірки підтримали ініціативу проти куріння «Ти  – квітка! Бережи себе!»

    На Майдані Незалежності вони дарували перехожим жінкам квіти – нарциси – в горщиках. Жінкам пропонували обрати: або звичайну, натуральну квітку, або квітку, яка покрита «смолою» – у вигляді чорної фарби з балончика.

    Вадим Красноокий, Олександр Лещенко, Павло Зібров,  «Ти  – квітка! Бережи себе!»
    Вадим Красноокий, Олександр Лещенко, Павло Зібров

    Ці «чорні квітки» росли у рожевих горщиках, посипаних блискітками. Такі горщики символізували рекламу сигарет, якою сигаретні виробники – великі іноземні компанії – заманюють нових клієнток, молодих дівчат, та підсаджують їх на куріння.

    Василь Бондарчук
    Василь Бондарчук

    Мета акції – привернути увагу до необхідності повної заборони реклами тютюнових виробів, а жінок – закликати не починати або кинути курити.

    Чорною  фарбою були пофарбовані квітки у 16-ти горшиках зі 100. Саме стільки –  16% міських жінок є курцями. З них, за даними опитування КМІС у жовтні 2009 року, 8% курять регулярно та 8% періодично.

    Такі ж акції, коли жінкам пропонувалась на вибір природня квітка чи порфарбована, пройшли, окрім Києва, також у Донецьку, Львові, Сумах, Сімферополі та Черкасах.

    «Наші очікування справдилися, і жінки обирали свіжі квітки, природну красу! Цією акцією ми закликали жінок, а також і чоловіків, цінувати саме природню красу,  не покривати своє тіло – рот, легені – шаром смоли, яку потім не вивисти ніяким кремом для чищення, – говорить координатор акції Ганнуся Гопко. – Слідкувати, приміром, за охайністю нігтів, підбирати одяг та при цьому нищити свій організм – зовсім нелогічно.

    Також ми закликаємо владу заборонити рекламу сигарет! Навіщо рекламувати наркотик, який вбиває? Навіщо нам рожеві горшики, в яких виростають чорні квітки? Законопроект про повну заборону реклами вже розроблений і ми дуже сподіваємося на його прийняття Верховною Радою».

    Нагадаємо, що в листопаді 2009 року Київський міжнародний інститут соціології (КМIC) оприлюднив результати репрезентативного соціологічного дослідження, яке виявило, що жінка-курець не є привабливою в очах більшості чоловіків. 79% українських чоловіків обрали б собі за наречену жінку, яка не курить. Лише 2% чоловіків вважають, що жінки, які курять, є більш стильними та гламурними, симпатичними або успішними. 16% чоловіків відповіли, що їм байдуже, 3% сказали, що їм важко відповісти.

    Довідкова інформація:
    З 2005 р. поширеність куріння зменшується
    Завдяки зусиллям тютюнових корпорацій рівень куріння в Україні досягнув свого максимуму (41%) у 2005 році. Це зростання відбулося значним чином через зростання жіночого куріння. За даними епідеміологічних обстежень населення, які проводяться Інститутом кардіології Академії медичних наук України, за 25 років частка жінок, які курять, в місті збільшилась втричі, а в селі –  майже в 17 разів.

    У 2000 році курило 11% українських жінок. В червні 2005, за даними опитувань КМІС, –  уже 20% жінок. Однак завдяки ефективним антитютюновий заходам з 2005 почалося зменшення поширеності куріння серед жінок. У листопаді 2008 – 14%, в жовтні 2009 року – вже 13% жінок. Особливо показовим є скорочення частки жінок, які курять щодня, відповідно з 16,7% до 7,7% та 6,5%.

    Кампанія «Вільна від куріння»
    Акція «Ти – квітка! Бережи себе!» є етапом кампанії  «Вільна від куріння» , яка проводиться в Україні з 2009 р. Коаліцією громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну». Мета кампанії  – допомогти жінкам не потрапити в пастку тютюнових компаній, які останнім часом переключилися з чоловіків на жінок, пропонуючи їм «гламурні» та «полегшені» сигарети.

    У рамках кампанії «Вільна від куріння» у листопаді 2009 р. відбулася акція «Танок смерті в рожевому». Його станцювали на сходах Українського дому восьмеро танцюристів, одягнених у костюми рожевого кольору та маски з черепами. Танок символізував те, що справжня чума вже давно оселилася в Україні, хоч і замаскувалася в гламурний, привабливий одяг та перефарбувалася у рожевий колір. Після танку «смерть в рожевому» пішла гуляти серед людей вулицями Києва. Мета цієї акції – привернути увагу до необхідності повної заборони реклами сигарет, ініційованої 15 народними депутатами в законопроекті №5164.

    В грудні 2009 р. в Україні відбулася ініціатива «Мамо, не кури, я задихаюся!», спрямована на те, щоб закликати жінок кидати курити перед вагітністю і вже ніколи не розпочинати після того, як малюк народиться. У рамках акції створено спеціальну інформаційно-просвітницьку брошуру та плакати з малюнками відомої художниці Євгенії Гапчинської, котрі активісти розповсюдили по жіночим консультаціям та педіатричним кабінетам України. Ініціатива була реалізовна спільно з Міністерством охорони здоров’я.

    Джерело: ГУЧНІ ІМЕНАhttp://bignames.org.ua

  2. Жодних міркувань. Висловлюйся!

    Висловлюватись