1. Олександр Астремський: «На конкурс ми надіслали 2 кіносценарії»

    «ГУЧНІ ІМЕНА» вирішили зустрітися з дипломантом Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова» Олександр Астремським, який продюсує роман дружини – «Як заволодіти чарівною білявкою».


    Олександре, за освітою ви фахівець з російської і зарубіжної літератури. Коли ви почали писати твори? Які це були формати: оповідання, сценарії, романи?
    Почав писати, коли мені виповнилось 12 років. Це була дитяча фантастика. Написав пів зошита і зупинився, хай йому грець. Потім намагався писати і в 16, і в 19, і в 20 років. В той час я для себе зрозумів, що мені не вистачає системи, як розробляти історію та персонажів, продумувати сюжетні повороти.
    У мене були знайомі, які також намагалися писати, але багато разів переписували те саме, а результату хотілося б кращого. Я не люблю зайву роботу, тому почав писати тільки, коли наштовхнувся на голлівудські сценарні технології. До того часу я вже мав десяток сильних ідей для сценаріїв та романів.

    Чому ви обрали вивчення саме такої вищої освіти?
    В дитинстві я знав, що я – це письменник. Куди б мене не вели цілі, плани і мрії – врешті решт все зводилось до писання. Хоча я в школі навчався в математичному класі, але навіть це дало свої плоди в письменницькому ремеслі – при розробці історії важливо вміти точно розраховувати хід сюжету. Мегапопулярні фільми «Престиж», «Афера», «Початок», «Великий куш» – це математична структура історії.

    Як так сталося, що вас доля завела в бізнес-тренінги і тайм-менеджмент?
    В 2004 році мав доходну торгову компанію, що розвивалася. В цей час я почав шукати «нові ігри» для самореалізації. Відвідав багато тренінгів і семінарів, як в Україні, так і закордоном з метою розвитку мого бізнесу. Тоді зрозумів, що у мене добре виходить консультувати моїх знайомих. Щоб пізнати сферу бізнес-тренінгів, я організовував тренінги інших консультантів. Врешті – почав проводити тренінги особисто.

    Потім ви почали консультувати піар, рекламу, маркетинг. Що стимулювало вас взяти нові напрямки в роботі?
    Маю сильну сторону – легко і професійно можу створювати всебічну публічність і популярність будь-якій достойній людині, продукту чи послузі. Коли я побачив, скільки великих компаній цього потребують, я почав надавати консалтингові послуги з побудови систем маркетингу і піар. З 2009 року я не часто проводжу тренінги, але багато консультую.

    В 2008 році вивчення особливостей сценаріїв. Чому сценарії?
    Скелет сценарію складають структура історії і діалоги. Це основа основ. Якщо стати віртуозом в їх виконанні, можна писати романи, чи знімати кіно. І тобі відкриються великі перспективи. Структура історії – це план книги чи фільму. Чотири роки тому я взявся за вивчення сценарних технологій, перевернув десяток голлівудських посібників, відкинув на бік пусті роздуми літературознавців і кінокритиків, відсіяв непрактичні поради психологів. Результатом моєї роботи стала перша покрокова система розробки історії, яку виклав в 10 статтях серії «Професійний сценарист». Недавно отримав пропозицію видати книгу за моїми статтями, і певен, що невдовзі цим займуся.

    В 2010 році ви перемагаєте з дружиною Наталією зі сценарієм на Міжнародному літературному конкурсі романів, п’єс та пісенної лірики «Коронація слова». Коли ви написали сценарій? Коли ви надіслали його на конкурс (в останній момент чи завчасно)? Чому саме сценарій про блондинку?
    Сценарій написали в період з січня по квітень 2009 року. Надіслали на конкурс в останній день, а точніше – в останні хвилини перед закриттям пошти, тому що вирішили надсилати за кілька днів до завершення прийому робіт, ось так в форс-мажорі все провернули.
    Сценарій про блондинку, тому що це була наша перша сценарна ідея. Саме тому з ціллю її втілення в життя я і почав вивчати сценарні технології. Робоча назва історії була «Жертва тренінгу». І в наших задумках це одразу була комедія у стилі кіно Гайдая.

    Чи очікували, що переможете на конкурсі? Чи як завжди вважали, що буде все як завжди?
    Я не очікував, я вірив у перемогу. Тим паче, на конкурс ми надіслали 2 кіносценарії, і так як обидва вважав чудово опрацьованими, був певен в успіху. Коли нам зателефонували із «Коронації слова», я подумав, що на 90% переміг фантастичний трилер. Але сценарій «Як заволодіти чарівною блондинкою» для членів журі виявився крутішим.

    Знаю, що готуєте роман за сценарієм в друк і виробництво фільму. Можете відкрити таємниці, хто гратиме у фільмі, хто його зніматиме?
    Доки відбувається підготовка, ми не будемо відкривати таємниці, але ми з Наталею є продюсерами проекту, і прийматимемо безпосередню участь у кастингах, режисурі, монтажу і просуванні фільму на кіноринок.

    Як працювати з дружиною над сценарієм?
    Це моє найулюбленіше заняття у творчому житті. Обожнюю вигадувати історію і розробляти персонажів разом з Наталею. Це фантастичні миті. Іноді до сліз сміємося, іноді дар мови втрачаємо від супер-сюжету, який приходить на думку. Також варто враховувати, що я люблю більше добрі історії на зразок «Назад в майбутнє», а Наталя розбавляє наші сюжети персонажами як Джокер. І саме в такі хвилини виходить міцний розважальний мікс.

    Чи над багатьма проектами працюєте з дружиною?
    Над всіма проектами ми працюємо разом.

    Як у вас народжуються ідеї? За чашкою кави чи…?
    За ноутбуком, перед чистим листом Ворду, у навушниках, з яких звучить музика Ханца Циммера (композитор саундтреків «Початку», «Місія нездійсненна»).

    Ви людина, яку потрібно надихати? Чи ви надихаєтесь самі? Ви творча людина чи все таки математичного мислення?
    Я натхненник. Мені подобається давати людям силу, впевненість, знання і навики. Якщо хтось потрапляє мені під руку у поганому гуморі, то все, до чого зводиться наша розмова – це «Ти можеш – зроби це».
    Я творча людина з математичним системним мисленням. Так, здається, настільки точно я себе ще не характеризував.

    Які ще текстові формати будете освоювати? Ви експерт з форматів піар, рекламних, маркетингових, російської і зарубіжної літератури, сценаріїв. Що наступне?
    Розповім з великим задоволенням. Зараз вивчаю маловідомий в Україні напрям шоу-бізнесу як «Transmedia storytelling» – це технологія «розповіді історії», в якій для розвитку і доповнення історії задіяні всі сучасні види медіа. За використання технології, кожний проект трансформується в розважальну франшизу: герої чи світ історії одночасно існують у книгах, фільмах, серіалах, комп’ютерних іграх, коміксах, музичних творах. Кожна платформа надає фанатам можливість поглянути на історію і персонажів під новим кутом.

    Розмовляла : Ірина Новоставська
    Фото: з архіву Олександра Астремського
    Джерело: ГУЧНІ ІМЕНАhttp://bignames.org.ua

  2. Жодних міркувань. Висловлюйся!

    Висловлюватись