Говорімо компліменти
«Грошей та компліментів не може бути занадто багато»
Сільвія Чіз, бельгійська журналістка
Коли мене запитують чи доречно робити компліменти на роботі, я завжди відповідаю — так.
Чому саме зараз я хочу поговорити на тему компліментів? – Мені дуже прикро, що сьогодні багато розмов про гроші та кризу, а людські стосунки, відійшли на другий-третій план. Зараз я хочу наголосити на робочих стосунках керівника і підлеглих. На мій погляд, тільки раціонально побудовані стосунки між керівником і підлеглим стають підґрунтям виходу з будь-якої кризи. Тому що, спочатку було Слово…
Навіть в умовах всесвітньої кризи, на яку зараз закидають з приводу і без, тільки колективи, де залишилися порядні, відкриті і професійні відношення, можуть розраховувати на подальшу роботу в таких складних психологічних умовах існування.
Результат роботи і здатність співробітника ефективно вирішувати поставлені перед ним завдання, багато в чому залежить від здорового психологічного клімату в колективі. Його неможливо прописати в інструкціях і він не має кольору, але він живе в очах людей, їх бажанні кожен ранок бігти на роботу, робити безліч термінових справ, при цьому вважаючи свого шефа найкращим керівником «усіх часів і народів».
Багато з чого складається психологічний клімат в колективі, і комплімент — в арсеналі керівника — могутня зброя. В той же час недолуге використання цієї зброї має і велику руйнівну силу. Слово, хоч один раз сказане не щиро, надовго оселить в серці тривогу і недовіру. Такі компліменти можуть нашкодити стосункам, а виправити ситуацію буде дуже і дуже складно.
Я вважаю, що компліменти мають велику силу в комунікативному етикеті ділових людей. Адже слово «комплімент» означає замасковану форму похвали, що дає позитивну оцінку діяльності підлеглого, рівно як і партнера у бізнесі, що підкреслює його розум, професіоналізм, неперевершені манери, відчуття стилю в одязі.
Важливо використовувати зброю компліменту, якщо керівник має справу з новачком. Людина, яка тільки починає працювати в колективі дуже вразлива. Розумний керівник ніколи не залишить її перші кроки на новому місці без уваги, делікатні і влучні компліменті тільки підкреслять цю увагу. Впевнена, що це допоможе швидше адаптуватися в колективі.
По-перше, комплімент дасть змогу відчути, що керівник не лише слідкує за процесом, а й, приймаючи на роботу співробітника, поцікавився не тільки сухими довідками з відділу кадрів. По-друге, увага керівника — формує внутрішню дисципліну необхідну в роботі.
Комплімент від керівника – це висока оцінка. Намагання побачити і підкреслити в людині його сильні сторони формує фундамент успішності фірми чи підприємства. Яка розумна людина не скористається такою можливістю?!
Сьогодні, як ніколи, слово може надихнути людину на трудові звершення, чи, на довгий час лишити спроможності працювати далі. Як правило, кваплячись з критикою — зволікають з похвалою. Постійно вказуючи на помилки, добре виконану роботу обходять глухим мовчанням. Цікаво, наскільки довго людина може витримати, і не почати пошук нової роботи? Мені можуть докоряти: «Це емоції. Професіонал не має права звертати увагу на такий дріб’язок, як похвала». Може й так. Але кожен професіонал повинен розуміти своє місце в ланцюзі колективу. Вдало підкреслені його здобутки, означають підтвердження його професійні гідності, а це підштовхує людину працювати ще краще. Хто може мені заперечити?
Визнавайте і відзначайте добре виконану роботу, знаходьте час, щоб піти «в народ» і потиснути руку своєму робітникові, запитайте як себе почувають його діти, віддайте належне гарному вбранню своїх підлеглих, визначте їх професійні здобутки, які допомогли вирішити складну проблему.
Незалежно від статусу, даруйте свою увагу тим, хто вас оточує, а тим більше – на вас працює. Шляхетне, щире ставлення до оточуючих, завжди повернеться сторицею. Я глибоко в цьому впевнена. Не забувайте казати компліменти…
Влада Литовченкоhttp://bignames.org.ua