Програма навчання акторської майстерності у театр-студії “Міст”
Навчання у театр-студії “Міст” триває 9 місяців ( 1 навчальний рік).
Програма розрахована на три етапи по 3 місяці.
1 етап ( 3 місяці, 144 години)
Присвячений фізичному розвитку тіла, вивченню його можливостей.
Методики тренування уваги, акторської спостережливості, фантазії.
Предмети:
• Пластика, вільний танець.
• Основи пантоміми.
• Робота з голосом.
• Майстерність слова.
• Акторські вправи (ігри, імпровізації на музику тощо)
• Історія театру
• Історія драматургії.
Мета:
– розвиток фізичних можливостей тіла необхідних для створення театрального образу;
– розширення кордонів уяви, моделювання часу і простору.
2 етап (3 місяці, 144 год.)
Удосконалення тілесних можливостей: тіло –
як акторський інструмент. Першооснови створення образу.
Розвиток відчуття ритму.
Предмети:
• Пластична виразність.
• Пантоміма.
• Акторські вправи з використанням ритму. Ритм як один з чинників створення образу. Створення атмосфери.
• Майстерність слова.
• Історія театру
• Практична драматургія
Мета:
Відчуття ритму як енергії акторського образу.
Моделювання атмосфери – індивідуальної, партнерської, групової.
3 етап (3 місяці, 144год.)
Робота над «психологічним жестом» (система М.Чехова).
Основи композиції ролі. Робота з конкретним
сценічним матеріалом: концертний номер,
пантомімічна новела, драматична вистава.
Предмети:
• Пластичні імпровізації.
• Деталізація техніки пантоміми.
• Акторські вправи на створення «психологічного жесту» (М. Чехов), створення атмосфери ролі, епізоду, вистави.
• Робота з текстом
• Створення партитури рухів та голосової партитури ролі.
Мета: Розкриття нових творчих здібностей кожного студійця та реалізація набутого за час навчання в сценічній практиці.
СЦЕНІЧНА МОВА
Програма входить до курсу навчання акторської майстерності.
І семестр ( 4 місяці, 64год.)
• Введення до предмету «Сценічна мова». Термінологія. Мета.
• Орфоепічні та артикуляційні тренінги.
• Сценічне (акторське) дихання. Теорія та практика.
• Звук та основи звукоутворення в акторській практиці.
• Теорія та практика статичної та динамічної роботи над звуком.
ІІ семестр (5 місяців, 80год.)
• Основи мовної логіки.
• Мовний аналіз тексту.
• Введення в практику діалогу.
• Структурний аналіз тексту.
• Аналіз та практика роботи над публіцистичним (дикторським) текстом.
• Основи роботи над поетичним текстом.
ОСНОВИ ДРАМАТУРГІЇ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА.
Програма розрахована на ІІ семестри.
І семестр (4 місяці, 40 год.)
• Особливість драми як унікального виду мистецтва в ситуації «на межі».
• Драматична ідея і парадокс. Робота з ідеями: пошук, розрізнення, проживання.
• Конфлікт як основа драми. Сцена як поєдинок. Типологія конфлікту.
• Сюжет у драматургії. Класифікація сюжетів.
• Поняття події, розвиток дії. Дієвість і недієвість драматичного тексту. Тренінги з перетворення статичного тексту в дієвий.
• Композиція драми. Класична структура за «Поетикою» Аристотеля. Схема Фрейтага. Перипетії та інтрига.
• Поняття про часопростір і умови гри. Ритм у драматургії.
ІІ семестр (5 місяців, 48 год.)
• Конструкція драматичної репліки. Драматичний текст як маска.
• Мотивація драматичних подій: авторська і персонажа.
• Несподіваність, поняття «оживляж». Поєднання мотивації і несподіванки.
• Персонаж у драматургії. Мовна характеристика. Розвиток образу. Типологія характерів, поняття амплуа. Герой і актор «коли є що грати».
• Жанрова специфіка, як ключ і умови гри: драма, комедія, трагедія, мелодрама, фарс, малі форми (скетч, реприза), трагікомедія. Сучасна жанрова «дифузія».
• Еволюція драми нового часу: нова драма, епічний театр, драма абсурду тощо.
• Етапи створення драматичного тексту: ідея, план, синопсис, сценарій, власне текст, авто редагування перевірка сценою і сценічна редакція.http://bignames.org.ua