Нічого не буває вчасно і в межах кошторису!

Ukrainian Cinema Village, Кінопрактикум F7\2 (Фільм за 7 днів-2). День четвертий. День п’ятий. День шостий.

На четвертий день в учасників проекту вже мав бути режисерський сценарій і частково розкадровка. Тож цього дня майже всі групи продовжували малювати кадри ( ой, і марудна ж це справа!) і знайомитися з особливостями відповідального етапу виготовлення фільму – препродпродакшену. Всотували теоретичну частину.
Для необізнаних, коротко — препродакшен – це підготовка до зйомок – продакшену. Саме на цьому надважливішому етапі треба продумати й підготувати майже все. Бо, як розумієте, на знімальному майданчику, думати та вирішувати буде ніколи, там треба – знімати!

Підготуватися до співпраці з акторами учасникам практикуму допоміг майстер-клас від Миколи Олійника.
Він розповів, як зніматися в екстремальних умовах. Що повинен робити режисер? Підтримувати актора! Жити з ним одним життям, якщо треба і роздягнутися на морозі! .
Бувають актори і режисери від Бога. Як не дивно, це мало пов’язано з освітою. Це не говорить про те, що не треба вчитися. Вчитися треба. Але багато чого в цих професіях залежить від хисту. Микола згадав відому акторку українського походження Мілу Йовович. А також розказав цікаву історію про те, що був свого часу сусідом сім’ї, де народилася Міла. Одного разу йому довелося сидіти з маленькою Йовович й навіть годувати її молоком з пляшечки.
Микола Олійник висловився в підтримку школи Станіславського.
Зазначив, що актори повинні діяти в картині відповідно до жанру.

Майстер-клас по звукорежисурі провів Артем Мостовий.
Від початку він попередив про особливості професій, пов’язаних з кіно.

«Забудьте про особисте життя, бо це робота, яка забирає тебе цілком» – сказав Артем. «Зміна може тривати більше дванадцяти годин. А зйомка фільму продовжується мінімум три місяці. Уявили собі, що ви три місяці не будете бачити своєї сім’ї?»

Всі уявили, але нікого це не налякало.
Артем розповів, що про звук треба думати на всіх трьох етапах роботи над фільмом: препродакшені, продакшені та постпродакшені.
На стадії препродакшену звукорежисером читається сценарій і проводяться наради з режисером, художнім редактором, художником по костюмах. Визначається, яка буде техніка, чи буде писатися звук на знімальному майданчику. На препродакшені все повинно бути зрозуміло: який комплект апаратури можна собі дозволити. Потім треба вибрати й орендувати обладнання. Все це може зайняти декілька діб, не врахуючи дрібних деталей, які безумовно виникнуть.
Все повинно бути заздалегідь зібрано і працювати.

Артем розповів, як «закинути вудку», що таке «вушко» та що таке «жабка», а також хто такі «бум-оператори. Основні мікрофони на знімальному майданчику «буми» (що на вудці) та «петлички» (що кріпляться на одежу актора).

 

Ще дуже важливо писати так звану «панель», яка показує загальну атмосферу. Це різного роду шум. Як виявилося, звук коліс від машин різний, якщо один писати, наприклад, в Москві, а інший – в Києві.

А головне, зазначив Артем, мати матеріал на одному носії – недопустимо!
Відзнятий та записаний матеріал також не може їхати зі знімального майданчику на одній машині. Зазвичай це – декілька машин, які навіть їдуть з майданчику на різних машинах.

Четвертий день закінчився майстер-класом по продюсуванню від Юрія Мінзянова, генерального продюсера “Star Media”.

І от нарешті – День п’ятий! Зйомка!
Цей день виявився найцікавішим, найважчим і найхаотичнішим!
Як би команда не готувалася, купа речей виявилася непродуманою, і вирішувати довелося «по ходу»! О, препродакшен!
Техніку надавав партнер проекту –компанія «Patriot Rental» Учасники проекту отримали професійні камери «Black Magic Cinema» та набір техніки для освітлення.

Основні висновки цього дня:
1. Закони Мерфі працюють всюди! «Нічого не буває вчасно і в межах кошторису» (с) Просто прийміть це і не нервуйте!
2. У режисера повинен бути помічник-організатор. (Любомир Левицький згадуємо вас і плюсуємо!) Бо творчі люди зазвичай неорганізовані, а думати треба про безліч дрібничок!
3. Кіно – це командна робота. Всі ролі і завдання треба розподілити до зйомок і діяти злагоджено. Якщо так не сталося, або чогось не врахували — просто мовчки підставляємо плече та допомагаємо!
4. Якщо щось сталося з реквізитом, до того, як ви його встигли відійняти – не нервуйте! Знімайте в іншому ракурсі!
5. Любіть акторів! Цінуйте акторів! Це дійсно мужні й дуже працьовиті люди!

День шостий.

Майстер-клас з постпродакшену від партнерів «ForPost».
Партнери працювали з кожною командою окремо, допомагаючи змонтувати відзнятий матеріал.
Фахові монтажники – це справжні чарівники! Неймовірно, як за п’ять годин, з гори непричесаного відзнятого матеріалу, народжується цілком симпатичний, причепурений фільм!

Автор: Маріанна Маліна, письменниця-фантаст
Фото: ГУЧНІ ІМЕНА
Джерело: ГУЧНІ ІМЕНАhttp://bignames.org.ua

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *